söndag 31 januari 2010

125 dgr kvar: Naprapati

Efter julhelgens naprapatkorrigeringsserie fick jag några frågor om huruvida jag trodde att naprapati hade positiva effekter.
Jag vill ju inte skriva folk på näsan så ni får dra era egna slutsatser.
För mig var den fysiologiska förbättringen (inkl. viktminskning) mellan test 2 och test 3 var 3,9 %. Löphastigheten förbättrades däremot med 6,3 %!
Då finns det två alternativ: Antingen beror den överskjutande delen på att jag fått bättre löpekonomi av squash, innebandy, och skridsko. Eller på att naprapat-Tomas såg till att jag står med både fötterna på jorden, kan andas och röra på höfterna.

Idag fick jag en ny behandling. Benlängden var så jämn man kunde våga hoppas. Skönt att det hållit sig sedan sist.
Låsningar i C2, Th4, Th5, och Th 7. Vissligen en del, men det blir bättre och bättre. Dessutom en tilläggsjustering av höger höftled. Kapseln var stram.
Förhoppningsvis gör det så att höger underben fungerar bättre.


Det är satans sympatiskt med kvartersbiografer! Den som ligger vägg i vägg med ett av stans softaste caféer, Copacabana, blir ju ännu mer ruggigt trevlig. Så långt ifrån stormarknadskomplex à la Heron city som det bara är möjligt. Det som förut hette kvartersbion Hornstull ståtar nu med namnet Biorio och är väl värd ett besök.
För mig var det lilla julafton idag med dokumentär om musikbandet Blur. På bio!

För övrigt syntes både mitt kontoret och löpbandet i kvällens Blåsningen där brottar-Ara trodde att han blev magnetiserad. "Det strålar i hela kroppen. Jag mår inte så bra..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar