torsdag 7 januari 2010

149 dgr kvar: Gräsänkling

Jahapp, gräsänkling för resten av veckan.
Vad ska man göra då, då?
DÖH! Jobba, så klart.
Jag hann skriva under en massa papper, kryssa i en del rutor, använda rödpennan, och flytta siffor från en ruta till en annan. Dessutom uppdatera info till träningsadepter och slutligen hålla lite träning för handbollslaget.
Efter 16 dagar på resande fot var det skönt att sula in alla väskor och skor i hallen för att sen ramla ihop i soffan.

Fortfarande lite hostig och snuvig så det vuxna och mogna beslutet blev att ta en extra vilodag.
Gjorde en extra invägning för att se hur jag skött mig under helgerna. Resultatet: -0,3 kg jämfört med 22 dec. Trots dignande julbord, efterrätter och alkoholhaltiga drycker. Det är värt en klapp på huvudet!

On någon är osäker så gillar jag kaffe i allmänhet och min Gaggia i synnerhet. Det är vardagslyx att kunna få en schysst espresso direkt på morgonen. Eller precis innan man ska gå hemifrån. Eller när man kommer hem. Eller innan man ska sova...

2 kommentarer:

  1. ...och hostan spred sig till den svaga av "de som ringde in året på andra sidan Nordsjön". Inte jag!

    SvaraRadera
  2. Hosta...är inte det halsens sätt att säga att det var på tok för länge sedan den belastades hårt av 4 minuter´s?

    SvaraRadera