måndag 1 februari 2010

124 dgr kvar: Anti-inflammatoriskt

Först tänkte jag att det här inlägget skulle heta nåt i stil med "Sååå trött". Ibland blir det över gränsen.

Jag brukar hävda att man ska kratta ordentligt så blir det lättare att genomföra prestationen, arbetet, föredraget. I dagsläget sopar jag snarare. Sopar undan allt som ligger ivägen för det jag borde göra. Eller när jag tänker efter så är ett mer talande uttryck "skotta". Jag skottar i snöstormen. Gräver i grustaget. Den senaste veckan har jag varit farligt produktiv och kan skönja, inte målet, men väl startskynket. Därav en avsevärd del av tröttheten...

Men det kan är väl egentligen samma som för alla andra. Så då blev inriktningen mot maratonlöparen bästa vän: antiinflammatorisk gel. Benhinnan är klart bättre redan efter tre dygn. Fortsätter tre till.

Ingen riktig träning idag. Avvaktar efter gårdagens behandling. Imorgon blir det intervaller. Samma gamla fyraminutare. Lite snabbare.
Planeringen av uppladdningslopp börjar ta form. Återkommer till det i ett senare inlägg.
Nån som har förslag på lämpliga, roliga och trevliga lopp 1-2 maj och/eller 22-23 maj?

3 kommentarer:

  1. Beror ju på var du vill springa och hur långt? Men du har ju både Danderydsloppet (10km) och Ältasjön runt (13km) 1 maj.

    Nu är det ju inte den 1-2 maj, men Kungsholmen runt 8 maj tycker jag är riktigt bra annars. Finns både 10k och halvmara.

    SvaraRadera
  2. Danderydsloppet låter som ett bra förslag.

    Jo, Kungsholmen runt hade varit perfekt, men då är jag i Frankrike och käkar crèpes och dricker cider.

    SvaraRadera
  3. Hm...crèpes låter ju inte fel. Ja ja, själv får jag nöja mig med Kungsholmen Runt.

    SvaraRadera