torsdag 28 januari 2010

128 dgr kvar: Örebro, Walgreens & semla

Det är lätt att känna att videokonferenser är en bra lösning på världsproblemen när man ska sitta i en bil fem timmar för att gå på ett möte i två. Särskilt när bilen man åker i blir påkörd bakifrån. Killens svar på kommentaren "Du kanske ska hålla lite bättre avstånd när det är så halt" var "Nej, jag höll bra avstånd. Men det tog inget när jag bromsade."

Men faktum var att mötet på Örebro univesitet med Fawzi Kadi's forskningsgrupp var mycket trevligt och givande. Vi diskuterade färdiga analyser som planeras resultera i fyra vetenskapliga artiklar. Skrivfas inledd. De placeras för mig i facket "related publications".
Träning: Några chins, ryggrotationer á la naprapaten, och vadmassage. Och så sprang jag till spårvagnen. Säkert 200 m. Jättefort.
Notera Walgreens äkta kopia på Hot & Cold! På de apoteken säljer de även Ben & Jerry's!

Namnsdag idag. Semla på bordet (vilket egentligen strider mot mina regler angående säsongsstyrda måltider. Men de hade inga bakelser på Konsum så...) Grattis till mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar