måndag 8 mars 2010

89 dgr kvar: Det rullar på

Internationella kvinnodagen inleddes givetvis med att fixa frukost på sängen till kvinnorna. Scones och te på bästa Londonvis.

Anonym frågade angående inlägget "95 dgr kvar" hur jag fixat viktnedgången. Jag skrev ju en del om min inställning till viktnedgång i inläggen "142 dgr kvar" och "133 dgr kvar". Jämfört med innan projektet så är skillnaden främst att jag tränar mer, men även äter lite mindre. Tror att en skillnad är att jag inte så ofta äter en andra portion. Ingen speciell diet. Definitivt inga fasta tider. Basvaror är kaffe och sjukt mycket kolhydrater...

Andra dagen med transportlöpning 2 x 7,6 km. Tur tog 38 min och retur 39 min. Känslan var klart förbättrad. Det kändes nästan som att det var normaltillstånd att springa. Men däremot sliter det mer än önskvärt på kroppen att springa de här drygt 15 km:erna. Det känns lite stelt och segt efteråt.
Fler sprungna meter krävs!
Sluta tjata. Jag håller ju på.

2 kommentarer:

  1. Hade kanske mer hoppats på tips om en snabb mirakelkur. ;-)

    Skämt å sido, metoden funkar ju uppenbart så då är det väl bara att ta efter och minska på matintaget för att bli av med överflödskilona jag drog på mig under träningsuppehållet i höstas. Fast helt enkelt kommer det inte att bli...

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, ha, alla vill ha mirakelkurer!
    Så många vill ha det så mycket att en väldig massa människor blir väldigt rika på verkningslösa preparat och teorier.
    Viktnedgång är fruktansvärt rakt, obarmhärtigt och osexigt.

    Lycka till!

    SvaraRadera