tisdag 30 mars 2010

67 dgr kvar: Det är roligare med palmer

Första vardagen i Kalifornien.
Precis som vilken dag som helst - vakna, gå till labbet, forska, gå hem igen.
Men, det är ändå skillnad. "Hellre gjuta en gel i New York än i Huddinge" som en känd tänkare uttryckte det.
Första inblicken i nuvarande vardag är bilden nedan som är tagen ut genom ytterdörrens titthål.

När jag har passerat dörren har jag en kvarts promenad till labbet. Rakt igenom Stanford Shopping Center. Det är en inverterad version av en svensk galleria, dvs så mycket utomhus som möjligt.

Största problemet är att det kan bli för varmt på sommaren... Men alla butikerna är ju luftkonditionerade.

Senast jag var här var det närmaste Tarzan jag har känt mig nån gång.
Influgen för att prata på en internationell konferens. Föredraget följdes av ryggdunkningar och beröm från flera av områdets professorer och höjdare. Kvällen spenderades på ett lyxhotell. Först med snittar och mingel vid takpoolen, sen middag i salongen underhållna av historier från någon superstjärna inom fotboll med händerna som hade jättestora ringar på en massa fingrar. Alla log nöjt och golfapplåderade. Som glasyr på cupcaken sprang jag på Nathalie Portman i lobbyn.
Svårttoppad dag.

Denna tisdag följde mer av ett standardupplägg. Full fart från start. Lunchföredrag med uppdatering inom matematisk statistik för genetikstudier (det var definitivt inte jag som pratade), och inslängd med huvudet före i två projekt. Go, go, go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar