torsdag 4 mars 2010

93 dgr kvar: Gräsänkling

"Är du efterbliven?" var Mies kommentar senast jag rörde i nån gryta på ett icke önskvärt manér.
Möjligen, men snarare patologiskt ointresserad.

Hela den här prylen med att det är inne och häftigt med matlagningsprogram och kurser och redskap och cook-a-long flyger högt över mitt huvud. Jag tycker det är fruktansvärt tråkigt att laga mat.
Hade jag ekonomiska förutsättningar skulle jag äta alla måltider på restaurang. Coco Chanel är en stor förebild. Hon bodde på Hotell Ritz i Paris i över trettio år. Utan kök. Fatta vad nice att beställa upp hotellfrukost till sviten varje morgon!
Kommentaren "Nej, det skulle inte funka. Jag skulle tröttna på restaurangmat direkt" ställer jag mig fullständigt oförstående till.
Man behöver ju inte äta på samma restaurang varje kväll!

Denna imponerande räk-avokado-landgång lade jag ned flera minuter på!

Fjärde kvällen som gräsänkling och efter de kökstekniska utmaningarna nudelsoppa, omelett och våfflor började jag få slut på matkreationer. Räddare i nöden blev brorsan som tittade över och svängde ihop en ost-svamppaj. Världsklass!

Däremot har jag inga problem med att diska, städa eller tvätta fönster. Och jag tycker det är kul att koka sylt!
Systemfel i mentala kopplingsschemat...

Dagens träning: Nja... Transportcykling 31,2 km och så la jag lite tid på att få ordning på höften (teknikknäböj, quad stretch, dynamisk hamstringsstretch, ryggrotationer i fyra varianter).

4 kommentarer:

  1. Fixar man sig en sådan macka så behöver man inte så mkt mer skills i köket.

    Ser ut som halva den vänstra har försvunnit i två tuggor innan kameran kom fram :P

    SvaraRadera
  2. Ha ha...känner igen mig. Förutom det där med sylten då... :-)

    SvaraRadera
  3. Word. Jag skriver under på allt.

    SvaraRadera
  4. Ja - Jag ar efterbilven i koket! Nu skall jag ga och kaka lunch - Chips n Salsa

    SvaraRadera