torsdag 3 december 2009

184 dgr kvar: Champagne Thursday


Champagne Thursday kan vara världens bästa påfund!
Det är en så sympatisk paradox: veckans tråkigaste dag med den festligaste drycken. Kontraster regerar! Det är en av anledningarna till att jag hatar uttrycket "fredagsmys". Kan det bli mindre kreativt?!?!
Givetvis ingen träning idag...
Förutom transportcykling mellan labbet, SÖS, gymmet (för att träna andra) och hem (8,2+5,7+6,5+6,7 = 27,1 km). Körde maghjulet också - 2 x 24 rep. Kittla' dödsskönt i kistan!
Ja, och så var det det här med träningsprogrammet också.
Inte så klurigt.
En tid på 3:14:06 ger historiskt en placering strax över 500 på Sthlmsmaran, vilket ändå inte är så dumt. Det innebär att jag åtminstone förtjänar mer än JFT-principen.
Lite mer i alla fall...
Eftersom jag redan har en tröskel på 85 % krävs många timmar för att höja den till de närmare 95 % som krävs för den önskade tiden. Man kan likna tröskeln vid ett innertak och maxet vid yttertaket, och för att få bäst utväxling på min träning behöver jag bygga till en våning.
Jag kommer under dec att sikta på två saker 1) höja mitt max, och 2) vänja benen med asfalt. Alltså får jag köra hårt och länge. Fast inte i samma pass.
Uppföljningstest 22 dec.
("JFT" står för den allra viktigaste principen inom träningslära - Just F--king Train!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar