söndag 27 december 2009

160 dgr kvar: Släkten skall utnyttjas

En nyckel till att överleva med små barn är att utnyttja släkten. Högtider och helger ger utomordentligt bra möjligheter.
Idag körde jag dubbelpass som värsta lägerproffset!
En del i temat "blandade aktiviteter" är att jag helt enkelt tränar med andra, och gör vad de bestämmer. Förhoppningen är att jag inom ramen för period 2 (22 dec-6 jan) jobbar tillbaka lite vana att träna, t.ex. flera pass per dag och flera dagar i rad. Kroppen pallar inte att springa så mycket än.
"Förmiddagspasset", vid kl 14, var DÖK. Det är längdskidspråk och betyder Distans ÖverKropp = stakning (se smarthetsgrad av det för min maratonsatsning i inlägg "166 dgr kvar..."). Det var första gången på två år som jag stod på ett par längdskidor, och första gången någonsin i Lockmora friluftsgårds (Kungsör) 5km-spår. Jag stakade två varv på strax under 1 tim. Framför mig i spåret körde svärfar. Ett mål med träningspasset var att konstant köra på hans skidor och stressa honom så att han antingen ramlade ihop i en blöt utmattad hög när vi var klara, eller stressade sig ut i skogen och ramlade ihop i en blöt snötäckt hög under en gran. Han klarade sig från båda...
"Eftermiddagspasset", vid kl 19, var löpning med svåger. En lugn och skön runda på snötäckta vägar. På 50 min kom vi... en bit... typ runt byn.

Man vet att man bor i ett I-land när dagens största problem är att torkskåpet har stängt av för tidigt så att träningskläderna fortfarande är fuktiga på ärmarna när man ska ut på andra passet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar