torsdag 22 april 2010

44 dgr kvar: Vägning & standardrunda

Vaknade upp i New York/Jersey City för en vägning efter drygt en månad i staterna.
Resultatet var inte så illa som man kan befara. Nålen visade 183 pounds = 83 kg, vilket innebär att jag gått upp 3 pounds.

Begav mig ut på en joggingtur. Standardrundan à la jet lag i Liberty State Park. Det var segt, stelt, orytmiskt, och... och... alldeles underbart!

Bilderna och beskrivningen från inlägget 73 dagar kvar funkar även nu.
Solen lyste från klarblå himmel, drygt 20 grader varmt, de japanska körbärsträden blommade för fullt, och jag såg Manhattan & Frihetsgudinnan i fonden.
Dessutom gick det snabbare än väntat: 43 min idag mot 47 min förra gången. Båda med ungefär samma känsla.
Misstänkte att gårdagens sen-middag med hundra bitar sushi kunde ha dopat morgonvägningen, så efter löpning och dumpning klev upp igen: 180 pounds. Så där ja. I win!

"Order coming up: Short stack & coffee. Enjoy!"

Kvällen avnjöts i O & W:s sällskap och inkluderade uteserveringsmiddag på japanskt restaurang. Utsikt över Hudson, Jersey och fransosernas gröna koppardonna. Vin i glasen, solsken i blick, och många skålar för att fira att de båda hade haft en riktigt bra dag.
Tog färjan hem.
Inte ledsen nån stans.

Jet lag is a bitch!

2 kommentarer:

  1. Farbror Daniel23 april, 2010 10:46

    Ha ha, den var sjukt kul!
    Inget går upp mot att däcka i soffan.

    SvaraRadera
  2. Håller med! Underbart!

    SvaraRadera