måndag 12 april 2010

54 dgr kvar: Nu'rå?

Jaha, vad ska jag göra nu då?
Hela grejen med det här projektet var ju att kvala till New York.
Klart och färdigt! Då blir det palmer och drinkar för mig framöver!

Nja, det är inte riktigt sant. Men vad som är sant och säkert är att jag inte kan motivera mig till att ta i, plåga mig och ha ont om jag inte har ett tydligt mål. Då kan man jazza runt, ha det soft och jogga för att det är fint i naturen. Jojje skrev lite om att inte vara i slag mentalt. Då går det inte.
Det är inte så att jag behöver fler måsten eller krav i mitt liv. Definitivt inte från träningen. Men ett mål är en annan sak. Tydligt, rakt, enkelt.

Jag har fortfarande aldrig sprungit ett marathon, så målet att springa under 2.55 står kvar. Topp 100-målet är absolut på listan. Möjligen justeras de uppåt så småningom. Jag verkar ju vara i hygglig form.

Men de räcker inte för att öka träningsinsatsen i dagsläget.
Tilläggsmål: Danderydsmilen 1 maj under 36 min för att kvala till Midnattsloppets elitled. Premiumnivån är under 35 min.

Det finns även ett antal mål efter maran. Mer om det nån annan gång.

1 kommentar:

  1. Är det inte bättre att springa
    Danderydsmilen under 35? Så har du Midnattsloppet elit kirrat på en gång.

    Några fler tusinga så är du där.

    SvaraRadera