fredag 12 februari 2010

113 dgr kvar: Ny gadget

Köpte en ny pryl idag. Tyckte att jag hade förtjänat det. Dock fortfarande högst oklart om jag förtjänat att köpa hastighetsskridskor.
Det är halkskydd/broddar för att springa som en gasell över nejderna med plastpjäxor på fötterna och solsken i blick. Hade ett uppsättning förut men tappade båda i issörjan på väg bort från Edsviken på Krogrännet.

Jag tänkte lägga in en fin och instruktiv bild som fanns på kartongen, men Stella kräktes på den, vilket ledde till förlorad fotogenitet.
Matkräk luktar avsevärd sämre än mjölkkräk.

Den fysiska aktiviteten för dagen bestod av transportcykling (24,2 km) och personalinnebandy. Och med den bakgrunden anmälde jag mig till SM i marathon. På skridsko. Spännande med tanke på att jag inte kan åka griller (se gårdagens inlägg). Jag tror att det kommer bli det första officiella svenska mästerskap som jag kör som senior.

Man vet att man är gammal när definitionen på en bra fredagsunderhållning är ta med sig iPoden till tvättstugan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar