tisdag 23 februari 2010

102 dgr kvar: Uppochnedvända världen

Det är tokigt. Stureplan ser mest ut som torget i Sveg. Idag såg jag en snubbe på längdlagg som diagonalade ut från Humlegården. Ut på Sturegatan!
Jag är lite osäker på tidslinjen men jag misstänker att hela den här shenaniganen startade av att de hängde upp kristallkronor i träden på Nybroplan.

I den här uppochnedvända världen är det kanske på sin plats att min marathonblogg handlar om marathon.
För en gångs skull.
Inte så att jag löptränat eller nåt. Fysiska aktiviteten var 30 km (7,8+7,2+7,2+7,8)snötransportcykling, plus ryggrotation, hamstringsstretch och teknikknäböj.
Men däremot roade jag mig i början av projektet med att göra ett diagram över vilka tider som har krävts för olika placeringar i Stockholm marathon de senaste fem åren.

Snittsegertiden är 2:16:37, sen så är det lång tid mellan placeringarna och för 50:e krävs inte bättre än 2:45:38. Mitt mål är ju topp 100 och då krävs historiskt 2:53:05. Strax över tre tim (3:00:43) ger placering 200, därefter 500:e på 3:14:08, och topp 1000 på 3:26:04.
Men sen beror det ju väldigt mycket på väderförhållanden på tävlingsdagen.

3 kommentarer:

  1. Stämmer bra, 3:23:38 förra året och plats 890.

    SvaraRadera
  2. Intressant, inte minst för mig med samma mål som dig. :-)

    Sen tror jag att ju längre bak i tiden du tittar, desto tuffare tider måste vi göra för specifika placeringar. Men o andra sidan är det ju i nutiden vi ska springa.

    SvaraRadera
  3. @Snabba fötter: Det är helt rätt! Just därför gjorde jag en ny jämförelse till nästa inlägg. Lägger till en jämförelse med New York också eftersom det är nästa mål.

    SvaraRadera