måndag 22 februari 2010

103 dgr kvar: Fasansfullt sliten

Det går tungt nu...
Trött och osugen. Fortfarande ingen känsel i stortårna.
I den här pusselverksamheten verkar det vara över gränsen att tävla tre helger i rad. För lite återhämtning, helt enkelt. Inte så mycket fysiskt eller prestationsmässigt utan mest för huvudet.

Forskningsmässigt framsteg i och med att jag idag skickade tredje versionen av en av avhandlingsartiklarna till medförfattarna. Om de ok:ar så är nästa steg att skicka in det till en tidskrift. Sen återstår bara att få det accepterat... Plus tre ytterligare arbeten.

Ingen träning. Promenerade från labbet till Slussen och höll på att frysa facet av mig. Minus 13 grader och öppet vatten är ingen höjdare.

Veckans dissning kom från min 95-åriga mormor som hälsar (via min mor):
"Kan du skicka ett kort på mitt barnbarnsbarn så att jag får se hur stor hon har blivit. Jag får ju aldrig träffa henne."
Det kanske är läge att göra ett besök i helgen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar