söndag 30 maj 2010

6 dgr kvar: Nä, jag ids inte

Tanken var att jag skulle köra genrep långpass idag, men jag hade helt enkelt ingen lust.
Istället blev det tredje vilodagen i rad. Mycket sömn. Somnade i solstolen på altanen före grill-lunch/middagen. Somnade igen i soffan efteråt.

Passade på att få in såna här hårda och tuffa aktiviteter. Mekade bil. Bytte tändstift, luftfilter och torkarblad. Tvätt, vaxning och rostbehandling. Vackert så.

Sen var det dags att hämta upp min nya cykelram. Kolfiber. 1160 gram! Mycket vackert!

Det är en sån där riktig fullblodsram. Snabb som vinden men lat som synden. Den ligger och jäser i Fatboyen hela dagarna och på nätterna så puttar den ut barnet ur vaggan så att den ska få all plats!

6 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Väntar med spänning på bilden! Är också sugen på kolfiber!

    Men kolfiberram hjälper inte på lördag va? ;-)

    SvaraRadera
  3. Kolfiber regerar! (Fast jag vet ju inte hur det är att cykla på än...)
    Vaddå, inte hjälper på lördag? Den är ju lätt!

    SvaraRadera
  4. Min nya kolfiber ram väger endast 136g och på den sitter det fyra hjul och inte två. Ska premiärköras ikväll :-)

    Lycka till på lördag. Kanske kommer in och hejar på dig samt alla andra kompisar. Startgrupp/tid?

    /Permats

    SvaraRadera
  5. Kom igen nu Micke, du har slitit för detta. Dags att växla upp och köra sista biten.
    Jag vet att du har det i dig.
    Du får vila på en grön gräsmatta om en vecka med en kall härlig milkshake.

    Mvh Robert

    SvaraRadera
  6. Ge inte upp nu! Kom igen, uppdatera!

    SvaraRadera