tisdag 18 maj 2010

18 dgr kvar: Bättre, men inte bra

"Tror inte Du grejar 3.00 med så få mil.... Skillnaden mellan en halvmara och en mara är "större" än 21 km..."
De ärliga men föga uppmuntrande orden kom idag från en längdskidtränarkollega. Det är bra pepp!

Dagens i punktlista
* Sömn: 8 tim = bra
* Träning: Nej. Dock lite friskare. Ökade på transportcyklingen till drygt 20 km, och la till ryggrotationer och två minuters magträning.
* Kost: Helt enligt plan. Den hårda dieten förkunnar: Minimalt med alkohol, glass och efterrätter. Tillägg av Mivi Total (vitaminer), paltbröd (järn) och vatten (vatten).

Imorgon är planen fyra löppass...

4 kommentarer:

  1. Fan (eller annat kraftuttryck), det är klart du grejar det. Jag ska bjuda dig på en fin malt i sådana fall. Morot=pepp. Om du behöver mer innehållslös föda kan du ju alltid prova sådana dära majskrokar som alla föräldrar trycker ner i sina barn. Eller så missade jag poängen. Kör nu!

    SvaraRadera
  2. Fyra löppass på en dag! Själv är jag nöjd om jag lyckas få ihop fyra på en vecka (har fyra barn så jag pusslar också). Lycka till på maran!

    SvaraRadera
  3. Det är fint att du tänker på transportcykling som löppass?

    SvaraRadera
  4. @Måns: Jag drömmer redan om Ben & Jery's, Champagne och årgångsmalt!

    @Lars: Du, det låter mer än vad det är. Transportlöpning hemmet - labbet - gymmet - hemmet få rlov att räknas som tre pass à drygt 7 km.

    @Frida: Men det blev fel! Läs nästa inlägg...

    SvaraRadera