måndag 24 maj 2010

12 dgr kvar: Test och träningsförbud

Tänkte att det kunde vara en bra grej att köra ett tröskeltest. Skippade maxdelen med tanke på senaste tidens snorproduktion.

Det var inte mycket skillnad sedan senaste testet. Jag behöver förbättra tröskel & tävlingsfart med 2 % för att klara målet på maran (enligt de högst teoretiska beräkningarna).

Bokade in en tid hos en kiropraktor. Svintidigt på fredag morgon. Om allt går som det ska så förbättrar uträtningen av ben och rygg min löpekonomi i tävlingsfart med 2 ml/min, dvs ca 4 % lägre. Rävig lösning...

Jag kör ett nytt test ons eller tors nästa vecka för att se hur mina slutgiltiga odd ser ut. Med lite tur kan vi få det spelbart på Ladbrokers.

För övrigt gav jag mig själv träningsförbud. I alla träningsformer utom löpning. Ingen transportcykling eller armhävningar. Armarna ska se ut som sytrådar!

Träning: Tröskeltest 25 min + 2 x transportlöpning à 7,6 km. Tur tog 36 min och retur gick snabbare. Landade på 34 min.
Sömn: 7,5 tim. Vi kan väl ge det "Ok", men inte mer.
Kost: Perfekt.

2 kommentarer:

  1. Vänta nu blev jag nyfiken. Gör du väldigt ofta armhävningar "i vanliga fall"?

    SvaraRadera
  2. Nej, för bövelen!
    Men det är mycket lättare att följa förbud mot sådant man inte skulle göra i vilket fall. Jag har även förbud mot korv och sylta. Tror jag grejar det...
    Däremot är det jobbigt med förbuden mot glass, skumpa och jelly beans.

    SvaraRadera