lördag 1 maj 2010

35 dgr kvar: Värdera situationen

Tanken var att jag skulle slå personligt rekord på 10k idag, och samtidigt kvala in till elitledet i Midnattsloppet.
Det blev inget av med det.
Man kan säga att det var ett moget beslut baserat på sammanvägning av totalsituationen. Möjligt att det är en efterkonstruktion... Moget låter ju bra i alla fall.
Kändes som ett gränsfall direkt när jag öppnade de blå; lite skorvlig i halsen, hostig och rinnig näsa. Med sideorders av sliten, trött, osugen och med kraftigt utmanat tidskonto.
För målet maran behöver jag inte nödvändigtvis springa fler snabba 10k, men däremot kommer det inte att funka utan att jag har testat hela sträckan. För krassligheten är det katastrofdåligt med maxinsats men hanterbart med joggtempo.
Slutsats: Strök lördagsracet men kör söndagsjoggen.

Även om det bara hade blivit drygt 35 min löpning så hade 1 timme gått åt till transport, 1 timme till uppvärmning, 1 timme till ombyte, dusch och fix. Totalt en halv arbetsdag "förlorad". Det funkar under den här helgen. Jag behöver bland annat få ordning på en artikel med titeln "Vad vet vi om konditionstäning idag?" till tidskriften Svensk Idrottsforskning. Det är ingen pretentiös titel alls...

Enda tvättiden som fanns på hela veckan var idag 22-02. Grattis till mig. Pusslet fortsätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar