lördag 22 maj 2010

14 dgr kvar: Nä, nu dj-lar!

Två veckor till maran. I det här läget tror jag att samtliga (som är lite insatta i löpträning) har gett upp hoppet om att jag ska klara <2.55 tim. Till och med testledar-Frida som tidigare tippat positivt med stöd av "jo, men han har tränat tidigare" skakar nu bara på huvudet.

Idag var det ändå dags för det tredje löppasset på >2 tim inom ramen för projektet. Det första var testet av andra varvet av maratonbanan med 182 dgr kvar, det andra var genomlöpning av hela banan med 34 dgr kvar (som jag inte skrivit om). Vill man vara trevlig och positiv kan man kalla det "bristfällig träning".
Idag pluggade jag in iPoden och drog ut i hjärtat av det flacka och grönskande västmanländska jordbrukslandskapet. Bönderna, med förmodat stöd av unionen, odlade maskrosor på vidsträckta fält. Drygt två timmar joggade jag på i värmen utan varken vatten eller energitillskott. Omdömet får bli "Bättre och bättre".

Därefter årets första bad i Mälaren. Varmare än väntat. Fick slitas ifrån det optimala wakeboard-vattnet "Kan vi inte bara lägga i båten lite snabbt? Jag kan bära hit den!"

Grym markservice möjliggjorde:
Träning: Distanslöpning 2 tim 3 min, ingen aning om tempo och sträcka. Dock kan jag med säkerhet säga att jag sprang fler vänster- än högerkurvor.
Sömn: Perfekt - 9 tim natt + 2 tim dag
Kost: Mycket bra - vin till middagen drar med betyget från perfekt.

3 kommentarer:

  1. Äh, 2.55 fixar du.
    Två veckor är en evighet för toppning.
    Men en del ätande/drickande, sovande och springande bör du göra.

    SvaraRadera
  2. Nej men nu så, nu tar det sig. Nu är jag inte orolig längre :-)

    SvaraRadera
  3. Håller med Daniel...samt du vet väl:
    Räkna aldrig bort en räääääääääääääääääääääv!

    SvaraRadera