lördag 30 oktober 2010

Shopping och mat

Efter ett (helt enligt egen utsago) väl utfört förvärv på universiteten förtjänade jag en shoppingdag i Tokyo.
Taskig timing dock. Tyfon 1014 passerar med sitt centrum stax utanför stan. Blåsigt var det. Regnade ordentligt också.
Det hindrade inte oss.

Jag gillar T-shirts och sneakers.
Man kan aldrig få för många T-shirts och sneakers.
Och så gillar jag att köpa inhemska märken.
Det blev några T-shirts från BAPE och ett par sneakers från (Onitsuka) Tiger


Och förutom shopping så fortsatte vi att utforska de ställen som listas i "Shibuya cafe"
Maten är bra här.
Någonting annat kan man inte säga.
Mie klagar dock på att japsarna är sämst på godis.

Den här väl tilltagna lunchlådan är köpt i ett bås på Kyotos centralstation (ca 80:-).
Som jämförelse kan sägas att man inte direkt kan gå in på sju-elvan vid Nybroplan och få en smaklig lunch i en liten låda...

Hur är det med burgarna då? undrar ni.
Jo, jag har precis som jag brukar försökt få tag på veggie-burgare lite nu och då. Har inte redovisat det lika frekvent som under senaste USA-vistelsen. Delvis beroende på att det inte varit lika bra.
Men det finns undantag. Vi hittade ett riktigt vattenhål (eller tidningen tipsade om).
Det heter "The Great Burger Tokyo" och hade superskön stämning med Johnny Cash ur högtalarna, egengjorda frites och bröd.
Min veddie-burgare längst bort. För ovanlighetens skull var det inget burgar-substitut utan bara färska grönsaker och sås mellan bröden. Extra plus för Cherry Coke:en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar