onsdag 13 oktober 2010

Lite bättre och banrekord

Igår sprang jag ännu en liten joggingtur.
Samma vända. Gick lite bättre.
Med nästan exakt samma ansträngning och stopptid vid rödlysen stannade klockan på 33 min.
För övrigt har det kommit fram varför alla Japaner stannar lydigt vid röd gubbe. Det är tydligen en gammal regel som säger att den som går mot rött är ansvarig för alla som går bakom - eftersom de bara går om nån börjat!

Hur gick det i Izumi Ekiden då?
Brett Larner på Japan Running News har skrivit en utförlig rapport.
Sammanfattningsvis kan sägas att Waseda vann på nytt banrekord. Den totala sträckan på 44,5 km avverkades på 2:10:05, vilket är en snitt km-tid på 2:55 min.
Nittai kom tvåa, distanserade med drygt 1 min, och 12 sek före trean Komazawa.
Ritsumeikan (dvs det universitet jag ska vara på härnäst) kom 12:a och Ivy League-killarna hamnade på 15:e plats, mer än 8 min efter Waseda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar