lördag 5 juni 2010

Raceday: förmiddagen

Vaknade vid 8, efter 8 timmars sömn.
Grötfrukost och kaffe. Bara säkra kort.
Eftersom starten går ovanligt sent så måste man underhålla sig hela förmiddagen. Eftersom det är ett viktigt race körde jag givetvis ett säkert kort:
Knäppte igång en DVD med en och en halv timme standup. Dylan Moran "What it is".
Klockan 11 är det dags för ostkaka med vispgrädde och sylt. Det kan tyckas vara tungt och mastigt. Sant. Men planen är att magsäckstömningan ska vara långsamt och att energi portioneras ut i lagom mängder de närmaste tre-fyra timmarna.

Sen tar jag tricken till Stadion och hänger på labbet en stund. En av de största fördelarna jag har är att jag kan värma upp på löpbandet på labbet. Lugnt och fint och utan störmoment. Med utsikt över startområdet.

Många snackar om mantra för loppet. Mitt är hämtad från filmen Hitta Nemo: Just keep swimming!.

3 kommentarer:

  1. inte riktigt topp 100 och 3min över målet... känns som en riktigt bra insats ändån tycker jag.

    men det ser ut som du kroknade på slutet
    http://results.marathon.se/2010/?content=detail&fpid=list&id=0000171386F59400000146A7&lang=SE&event=STHM&ageclass=

    SvaraRadera
  2. Bra gjort! Mårten P

    SvaraRadera