onsdag 23 juni 2010

ECSS Turkiet

Är i Turkiet. Det är varmt här.
Trots att jag är inomhus och det är luftkonditionering på hela konferensanläggningen så är det en drypande svettig och stressig känsla i rummet märkt "Speaker Ready Room".
Det är viktigt sånt här...
Har precis laddat över min presentation till organisationens dator och ska hålla anförandet om knappt tre timmar. Vilket visade sig vara FÖRE invigningsceremonien. Jag antar att de vill placera oss extra framstående så tidigt så möjligt så att folk inte hinner tröttna! Fast det är ju bra om de hunnit hit.
ECSS står för European College of Sport Science. Det är en stor årlig konferens om allt från idrottshistoria och -filosofi till fysiologi, molekylärbiologi och biomekanik. Flera tusen deltagare. Så galet spretigt att man inte riktigt vet var man ska börja.
Eftersom "forskning" från titeln av bloggen behandlats lite styvfaderligt under mara-hetsen så tänkte jag jämna ut det genom att posta lite inlägg om de forskningsnyheter jag kommer över.
Hittills är den rubrik jag ser fram mest emot: "Optimizing Elite Performance", en dryg timme med A Kahn från Australien och G Amesberger från Österrike. Men det är inte förrän på lördag.
Nu ska jag försöka få tag på en kopp finkaffe som omväxling mot den automatneskaffekatastrof som serveras på mitt hotell. Nej, nej, jag bor inte på sånt här fancy hotell som konferensen hålls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar