lördag 17 september 2011

49 dgr kvar: Sthlm halvmara - raceday

Vaknade ofrivilligt 7:30, men ändå efter 8 timmars sömn.
Relativt stadig mackfrukost kl 8 (8 tim till start).
Gav mig ut på en joggrunda kl 10 (6 tim till start). Hade velat komma iväg lite tidigare men det funkade inte. 4,5 km över Årstabron och tillbaka, ca 23 min = strax över 5 min/km. Sol och fint men segt och stelt. Låren och höften kändes ganska keff, som att det inte gick att ta riktiga löpsteg.
Sänkte en flaska starkblandad sportdryck och ett gäng kanelgifflar direkt när jag kom innan för dörren.

Nyss, med 5 tim till start, körde jag en omgång käppstretch (olika rotationer och dynamiska töjningar). Knakade och knastrade i ryggen som om nån gick på glas...

Nu ca en halvtimmes rygglägesvila. Därefter pastalunch med 4 tim till start. Följt av mer vila (förhoppningsvis), och så drar jag mig mot starten promenad/jogg strax före 15.

Känslan är ljusår ifrån bra. Allt bättre än fjolårets "personsämsta" får räknas som OK. Under 1:25 är bra och ger goda förhoppningar om att faktiskt klara New York under 2:50.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar