torsdag 22 september 2011

44 dgr kvar: All denna stress

Jag har löjligt mycket att skriva (5 populärvetenskapliga artiklar, 3 korrektur, 3 omarbetningar av vetenskapliga artiklar och 1 konferensabstract) och dessutom ligger jag efter i träningen. Idag ändå nästintill fit-for-fight.

Tokdag med dubba träningspass och skriva så fingrarna blöder?

Näee...
Jag tog halvdag ledigt istället.
Det finns nåt ordspråk som är "Älska mig mest när jag förtjänar det minst, då behöver jag det bäst". Jag omformulerade det till "Ta en paus när du har som mest att gör för då gör det bäst nytta."


Lämnade barn på dagis vid 9, lufsade tillbaka till lägenheten, drack kaffe och läste DN (noga). Gjorde bland annat Stockholmstestet. Alla rätt. Sen la jag mig på rygg i soffan och tittade jag på ett par gamla avsnitt av "Lie to Me".
Rullade ur soffan lagom till lunch och cyklade iväg.
Stannade och drack en espresso och åt en lunchmacka på Johan & Nyström (Swedenborgsgatan). Solen sken och fåglarna kvittrade. Eller nåt sånt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar