lördag 27 februari 2010

98 dgr kvar: Skridskosäsongen är över

Jaha, lite snopet, men nu är skridskosäsongen över eftersom helgens båda tävlingar (Johnny Nilsson Marathon och Sollentunaloppet) ställdes in.

Sammanfattningsvis har jag varit på pallen i alla lopp jag kört. 1:a Krogrännet, 2:a Vikingarännet och 3:a på SM. Det är klart steg framåt jämfört med förra året. Även om det var med fallande placeringar...
Dessutom har jag provat, och tävlat i, hastighetsskridskor. Cool grej, även om fötterna inte var helt tillfreds med situationen.

Period 3 avklarad en vecka senare än planerat (se hela planen i inlägget 150 dgr kvar: Grovplan).
Period 4 blir fr.o.m. 28 feb - 28 mars, med justering att premiärloppet blir en vecka tidigare (21 mars) på Två Sjöar Runt 16,7 km.
Uppföljningster 2 mars och 22 mars.
Fokus på hårda intervallerna samt distanslöpning, varav en hel del transportlöpning.

Soft vilodag med påhälsning och lunch hos äldsta generationen, middagsgäster (inkl. gudson), handbollslaget vann, och cykel-Fredrik presterade på Cypern.
Sångtips.

3 kommentarer:

  1. Robert Sjölund fd. Jonsson28 februari, 2010 10:30

    Hej Micke

    Inspirerande att läsa din blogg. Gratulerar till familjen, mustachen och pannbenet. Gröna budet, FAR, tallrikskastande och träning känns avlägset. Skall se till att avveckla min bukflottör till babysimmet och ge mig ut på ett löppass idag. Tack för inspirationen // Robert

    SvaraRadera
  2. Robban!
    Kul att höra av dig. Jo, det var länge sedan. Men cykelbudandet kan jag fortfarande sakna. Är det dags för dig med babysim också?
    Tack för kommentaren!
    Ha det soft

    SvaraRadera
  3. Hej du!

    Vad har du för långpass uppplägg?

    Jag gillar Pete Pfitzinger men tycker det är tufft att få in vad han kallar "medium long runs" på vardagar. Har du läst hans bok Advanced Marathoning? Ni har lite olika upplägg eftersom han inte är så mycket för VoMax i marathon träning. Har du nån tanke om det?

    Träna på så ses vi på Stockholm Marathon! Tack för en kul blog som ganska bra täcker in mitt eget liv... (småbarn, träning, doktorand)

    SvaraRadera