onsdag 10 februari 2010

115 dgr kvar: Felsågat & okrämig

Idag gick det helt enkelt inte att få ihop pusslet. Hade en intention att jobba, skriva ett konferensabstract (på arbetet som diskuterades igår och således är mer än en liten bit ifrån klart), och springa intervaller.
Dessutom borde jag verkligen sova ikapp. Och äta bra.
Plus att jag var anmäld till halvdagskonferensen "Elitidrott - ett liv värt att leva. Se den aktives behov - så får vi lyckliga och duktiga aktiva!" Med efterföljande GE-friidrottsgala i Globen.

Konferens och friidrott var anmält sedan länge, och hamnar på ladda-på-energi-kontot, vilket får anses som positivt.
Pusslet skarvades ihop genom att helt enkelt stryka träningen, vilket kanske var lika bra eftersom benen känns fruktansvärt okrämiga. Har svårt att tro att jag skulle klara att hänga med på minsta lilla fartökning. Fast det är ju egentligen bara en känsla, och jag vet ju inte om den är sann eller bara lathet...
Föredragen var väl en bit ifrån det bästa jag lyssnat på, men friidrotten gav verkligen energitillskott och jag blev fasligt sugen på att springa. Fort.
Överlägset coolast var Meseret Defar som sprang 5000m. I mål 0,9 sek över världsrekordet. Hon var så sjukt överlägsen att tvåan var ett halvt varv efter men ändå slog europarekord!

Dagens "träning":
Transportcykling 15,6 km (2 x 7,8 km)
Promenad till och från Globen 6 km (2 x 3 km)
Maghjulsrullning 64 st (2 x 32)
Ryggrotationer 3 vinklar x 20
Dynamsik hamstringsstretch 2 ben x 10 x 2

Dagens lika som bär:

Victor van Dort & Aspel Kiprop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar