tisdag 16 februari 2010

109 dgr kvar: Skridskotest & nytt projekt

Testade hastighetsrören på Brunnsviken under långlunchen. Japp, isen finns där under snön. Någonstans.

Anledningen var givetvis att bestämma om jag tror att jag klarar av att åka på dem på lördag.
Första varvet: Nja, det går sådär, men det kanske hade varit bättre utan snön.
Andra varvet: Nej, jag kommer bli trött och få ont i ryggen.
Tredje varvet: Jaha, det är så här man ska göra!
Dom som vet säger att man får högre maxfart med riktiga skridskor = vinner i spurten. På lördag kan man säkert räkna med att det kommer att stå en del skidkunniga dalmasar på startlinjen. De kör antagligen med skidpjäxor. Då bör jag köra med hastighetsgriller för bästa chans på en bra placering.

Förutom knappt en timmes skridsko var dagens transportcykling 35,4 km (7,8+7,2+2,7+2,7+7,2+7,8).

Idag dök det upp ett nytt projekt. Det hamnar i facket för fysisk aktivitet. Nisse ringde och föreslog att vi skulle paddla till Åland. Väldigt sällan tackar jag nej till sådana erbjudanden. Nisse har bloggen Looking the part Feeling like crap. Filmen "Från toppen!" i senaste inlägget gör att det svider lite i avundsjuknerven.
Kajakprojektet passar potentiellt in relativt bra i min planering. I så fall blir det lite kajakträning (dvs doppa huvudet i ljummet vatten och sola armarna) efter Stockholmsmaran. Jag misstänker att jag kommer att behöva ett break innan det åter är dags för löpfokus mot New York i november 2011 (för nu är det ju utan tvekan stenhårt löpfokus...)
Då återstår bara att hitta en lämplig tidpunkt, en massa förberedelser, och en beställning på bra väder.

3 kommentarer:

  1. De dalmasar, eller vilka andra som helst för den delen, som står med vanliga skatepjäxor kör du ifrån med dina skatepjäxor.

    /Patrik

    SvaraRadera
  2. Kajakträning säger du... hmm jag står i valet och kvalet mellan att börja träna överkroppen över huvudet taget, för första gången sen våren 06, eller bli så där gosigt Skinnarmo-fet. Så att jag kan flyta som en varm knubbsäl när vi välter. (Du har väl inte hur MS Kung Carl Gustav fick rädda oss?)

    SvaraRadera
  3. Fråga: Tror du att jag efter 180 dgr marathonträning kommar att
    a) ha grov överkropp
    b) vara skinnarmo-plufsig
    eller c) none of the above...

    Undrar om man blir ensam med ett CV som innehåller "räddad från att drunkna både av M/S Kung Carl Gustav fylld med italienska turister, och M/S Cinderella Viking Line fylld med svenska dansbandsfyllon"?

    SvaraRadera