tisdag 9 februari 2010

116 dgr kvar: Militär

Jaha, så var man militär då.
Eller egentligen är det nog mer korrekt att säga något i stil med "en viss del av min lön kommer att finansieras genom ett underavtal med KTH:s skola för teknik och hälsa, vilka numer även är försvarets forskningsinstitut".
Förutom avtalsskrivande hade vi diskussion om en vetenskaplig artikel, som blev två... Den första vore väldigt bra om jag kan använda i mitt avhandlingsarbete.
Det är nog bara att lämna tillbaka både grönkläder och paintballgevär i utbyte mot ett trådlöst tangentbord.

En hel del funderingar och telefonsamtal angående Vikingarännet på söndag. Det verkar oklart om tävlingsklassen kommer att köras på grund av dåliga isar mellan Hässelby och Alvik/Rålis. Tanken är att det blir för stor skaderisk att släppa ut hispiga snubbar med knivar på fötterna som iklädda färgglada trikåer nosar varandra i rumpan i fyrtio knyck på ett underlag som i vilket stund som helst kan innebära tvärstopp och ackompanjerande luftfärd.
Om tävlingsklassen ställs in så får man åka motionsklassen istället. Sonny Peterson frågade skarpsinnigt "Kommer du att ta det lugnare bara för att det är motionsklass? Kommer du bara fortsätta glida lite lugnt om nån kör om dig?"

Bortprioriterade träning idag. Tänkte att jag åtminstone kunde promenera de 7,2 km till gymmet. Mycket oklart hur jag tänkte. Strosade genom staden och med en kvart kvar till att träningen skulle börja (som jag dessutom hade tidigare lagt en halvtimme) insåg jag att det var över 3 km kvar. Det går ju inte. Fick jogga iklädd sneakers, jeans och jacka för att hinna. Störtlöjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar