tisdag 12 mars 2013

Mediatisdag och boksläpp

Ingen träning idag. Lite cykling igår.
Mediadag idag.


Magnus Ormestad, ett gammalt cykelbud, har startat ett podcast-projekt - Husky, med beskrivningen "Husky är en podcast om människor som inspirerar till ett aktivt liv utanför den bekväma vardagen."  


Han tycker uppenbarligen att jag är obekväm och riggade upp sin portabla studio på mitt kontor. 
Han sa att podcasts är vad bloggar var för tio år sedan. Cool. Jag håller mig till att försöka uppdatera bloggen lite oftare. 
På Husky's facebooksida kan man läsa att "De första intervjuerna håller nu på att spelas in och det första avsnittet kommer att läggas upp redan i vår".

Sen ringde Expressen och funderade över hur farligt det är att springa långt och varför löpning är beroendeframkallande. Jag svarade samma som vanligt "Det är inte farligt om man är tränad för det". 


Det var inte så långt ifrån de frågor jag fick av TV3 dokumentär när de gjorde en inspelning i höstas. Jag har ingen som helst aning om hur inslaget blev. Jag svarade på några frågor som ska klippas in i en dokumentär om ultralöpning. Den ska sändas någon gång under våren. Oklart när. Spännande att se hur det blev. 


Boksläpp får väl också räknas som media? 
Filip Larsens och min nya bok "Kondition och uthållighet - Träning, tävling och hälsa" går nu att beställa på Idrottens bokklubb. Det står lanering 18 mars men det ska vara 18 april. Där kunde man också se en pdf över innehållsförteckningen och några utvalda sidor. Kom och köp.

Nu till kvällens riktigt stora fråga:
Hur får man tillbaka en miljard millimeterstora flörtkulor sprängfyllda med statisk elektricitet i en orange fatboy?

1 kommentar: