söndag 26 september 2010

Uppdatering

Så mycket att skriva, så många nyheter och så lite tid...

Skippar utläggningen om Stockholm Halvmrarathon - det gick skit, helt enkelt.

Mådde fortsatt risigt hela veckan, men beslutade ändå att köra 100km i Uppsala. Eftersom det var ett premiärlopp hade jag väldigt dålig koll på hur jag skulle gå till väga. Målet var att starta för en sluttid på under 8:30 tim.
Jag la mig bakom fjolårsvinnaren Torkel Skogman. Han körde på stadigt i 4:30-tempo. Min första tanke var att hänga på i tio varv = 25 km. Det gick bra. Släppte efter drygt 13 varv. Rullade på i eget tempo och passerade maran på 3:12 tim. Stannade till och åt och masserade låren. Passerade 50 km på strax under 4 tim.

Sen började jag kräkas. Tog det lite lugnare. Vilade. Fortsatte. Kräktes som en kalv (varför säger man så?). Pausade. Fortsatte. Snurrigt huvud och såg stjärnor. Käkade lite mer. Kräktes lite mer. Fortsatte. La mig ner och vilade. Keffhjärta. Tror att de tre varven tog över 1 tim 15 min. Bröt efter 57,5 km.
Så här i efterhand känner jag att det var ett bra beslut.

Memo to self: Det är bättre att träna ordentligt inför tävlingar. Och det är bättre om kroppen funkar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar