lördag 11 september 2010

7 dgr kvar: Men löpningen då...

Det är race om drygt 5 timmar.
Stockholm halvmarathon.

Jag har genomfört minst sagt bristfällig träning... Målet är ändå att slå personligt rekord, dvs under 1.22.
Filip kommenterade: "Det är omöjligt."

Faktum är dock att detta blir min tredje halvmara någonsin. Första var "helt otränad och oladdad" i Stockholm 2005. Tror tiden blev en bit över 1.27.
Den andra var Santa Cruz i våras på en tid precis över 1.22.

Det som talar till min fördel (även om jag är sämre nu än inför maran) är att jag sprang mot ca 1.20 i Santa Cruz fram till de avslutande 8 km tokmotvind direkt från oceanen, och på maran "joggade" jag första halvan (inkl. toalettbesök) på 1.23.34.

Det som talar emot mig är minimalt med träning, trött som f-n, småkrasslig under veckan, snorigt barn, och diffus smärta i höger knä.
Jag får se det som ett snabbhetspass inför 100km nästa helg.

En snabb genomgång över vad jag faktiskt genomfört för träning hittills under september.
* En hel del transportcykling till och från gym och labb.
* Innebandy med GIH-personalen igår och förra fredagen.
* Jogg till labbet igår.
* Snabbhet 15 x 50 m tillsammans med en av handbollstjejerna i juniorlandslaget. Tro det eller ej, men jag är fortfarande ganska snabb!
* Och juvelen i kronan: Långlöp, 42 km på ca 3:40 effektiv tid, förra fredagen tillsammans med Örjan Ekblom. Passet hade temat "Hålla strandlinjen".
Så här glada såg vi ut före passet.

Vill man ha en bra och skön känsla är det dock inte optimalt att starta långpasset på fredag eftermiddag efter en full veckas jobbande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar