fredag 12 november 2010

"Vad är det för fel på folk??"

Enligt svägerskan är det ett vanligt förekommande uttryck från mig.
Det kan möjligen ligga någonting i att jag ibland är lite skeptiskt inställd till mänskligheten.

Idag ifrågasatte jag bland annat hur uppseendeväckande inkompetenta svenska järnvägsläggare är, och hur de 23 vilsna irrhönsen på Stockholms central kan ta mer plats än 35 miljoner Tokyobor.

Ett annat gäng som genomgående undvikit stående ovationer är RF och SOK.
Regeringen säger "Varsågoda, ni får en massa extrapengar. Men ni måste komma överens om hur de ska fördelas."
Fyra år senare har de inte lyckats varken samarbeta eller dela upp stålarna.
Nu verkar det ändå som om de har kommit överens om att kanske komma överens om den tjugoelfte kompromissen.
Duktiga idioter.
Medlargruppen som tillsatts har säkert inte kostat ett öre av pengarna som skulle gå till idrottarna...

Och den här Peter Jihde... Är det ingen annan som jobbar i TV?

1 kommentar:

  1. Ha - jag kan nu ett ar senare saga att jag klurat ut hur man blir en foljeslagar till din blogg :-)

    SvaraRadera