fredag 6 augusti 2010

6 minuter

Nu har de kommit. Mina nya fina inlines!

"Hemmabygge" med Bont-skor, Powerslide-skena och Matter-hjul. Med stor sannolikhet är dessa godingar en bra bit bättre än min nuvarande förmåga. Således har jag kringgått min egen princip om att inte ha bättre utrustning än vad jag förtjänar. Äh... skit i det. Jag får väl bättre på mig.

Idag körde jag premiärrundan.
Lugnt och stilla. Ingen stress eller press.
Efter 6 minuter (!) gjorde det så ont i fötterna att jag bara ville sluta och gråta hysteriskt i fosterställning.
Fortsatte så att jag rullade i en halvtimme. På slutet förstod jag att det finns potential i mina nya sadistiska kompisar. I den sista branta uppförsbacken tryckte jag på lite. Och det var fantastiskt att känna hur mycket bättre det svarade! Positivt.

Det var också positivt att smärtan inte har någonting med skav eller annat passformsrelaterat, utan helt enkelt beror på ovana med hårda skor. Tänk första gången varje säsong då man snörar på sig skridskorna. Men med tilläggsfeaturen att skorna är kolfiber istället för skinn. Knackar man på skorna låter det inte helt olikt hallgolvets betongbeläggning...

För övrigt har nedräkningen börjat. X 2. Det är 16 dgr kvar till Inlines SM Marathon, och 43 dgr kvar till löpning RM 100 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar