söndag 8 augusti 2010

14/41 dgr kvar: Splittrat fokus

Oh, dessa val.
Skulle jag snöra på mig de mjuka extraskinnen eller kassaskåpsproteserna?
Det blev en kompromiss.
In med inlines i ugnen och sedan en andra omgång "formning" på fötterna. De stenhårda skridskorna är enligt tillverkaren gjorda med "super mold technology". Fötterna fick vila resten av dagen. Imorgon blir det två varv på Kungsörsrundan.

Istället joggade jag en liten runda med Streaksen. Det blev familjelöpning med lilla barn sovande i vagnen. Funkar ganska bra.
Var i New York en vända förra veckan och passade på att köpa in fler par Streaks. Det var lättare sagt än gjort. Butikerna Footlocker Running och Jack Rabbit running visste inte ens vad jag pratade om. På Nike Town på 57:e gatan fanns det bara ett par i storlek 9 kvar, så jag köpte både dem och ett par 9,5:or. Det känns proffsigt att ha ett par större skor som jag kan använda under andra halvan av RM 100km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar