lördag 7 maj 2011

21 dgr kvar: Tävlingspremiär Spring Cross

Tävlingspremiären avklarad.
Lite sent kan man tycka. Förra året var premiären Två sjöar runt med 76 dgr kvar...

Hur gick det då?
Dagens race var 12 km terräng i finmarkerna på Norra Djurgården. Jag har inte bestämt om det gick skit eller helt ok.

Resultatet:
Plats 47, tid 51.40, pace 4.19 min/km.

Plats: Det var ju inte bra, men ganska ointressant.
Tiden och pacen: Det sämsta jag gjort... Som jämförelse kan nämnas att hastigheten på15 km i Central Park i slutet av mars förra året var 3.46 min/km. Fan. Trodde inte att det var så illa.

Det finns dock ett par förmildrande omständigheter
1) Terrängen - elljusspårunderlag svarar sämre än asfalt.
2) Veckans träning - 35km distans med ryggsäck i torsdag och sprintintervaller (10 x 50 m) igår gjorde att benen var både stela och stumma innan jag ens hade startat.

Sen kan drinkarna på Rival igår kväll vid midnatt inte kan räknas som bästa möjliga uppladdning...

1 kommentar:

  1. Drinkar och sprint-intervaller dagen innan brukar inte ge optimala tavlingssresultat. 21 dagar kvar ar kanske lite tufft - men till New York maran raknar jag med kalas-form.

    SvaraRadera