lördag 5 november 2011

17 tim kvar: Sista löpningen

Dagen före-löpning är viktigt. Skulle köra en runda i klassiska Liberty State Park med Olof. Men polisen hade stängt av järnvägsövergången som vi behövde passera för att komma in i parken. Otrevligt.

Man skulle kunna tro att det skulle slå ned oss. I h-e, heller! Vi sprang tillbaka, hämtade bilnyckeln, sprang till bilen och körde runt hela parken och tog oss in från andra hållet.

Det här är vyn från parkeringsplatsen. Imorgon ska jag spring över bron. Eftersom det är i starten och dessutom banans största backe så får mitt mantra bli "ta det lugnt, springs försiktigt, ta det lugnt...".
Poängen med dagen-före-löpning är att mjuka upp benen och köra ett par stegringar.
Det blev typ 40 min med två knappa halv-kmlöpningar i uppskattningsvis strax under 3:30-tempo.

Olof passerar med lätta steg i vyn framför bron. Strandnära löpning.

Titta så fint det är! Men dj-lar vad krumma mina ben ser ut... Som parenteser.
Man kan dock notera att jag testar mina sprillans nya stödstrumpor från Zoot. Kändes helt ok.

Strandnära löpning vid Hudson-floden, Jersey City till vänster om mitt huvud och Manhattan till höger.

Paus med bensving inför fartökningarna (i medvinden) tillbaka till bilen.

Sämre ställen har man stått och slängt ben på.

Olofs kommentarer på fartökningarna: "Ooh, det blev mycket mjölksyra för mig!" och eftertänksamt nån timme efter passet "Det där var antagligen det snabbaste jag har sprungit de senaste tre åren."
Men med tanke på att han är en fotopererad Wall Street-snubbe som inte borde springa över huvud taget så hängde han med riktigt bra.

Olof fixade återhämtning-/uppladdningsdryck. Fråga inte...

"Det här springer man snabbt av!" - Olof informerar.
 Nu är det bara äta och vila kvar. Först pannkaksbrunch och sedan horisontalläge i soffan. Go, go, go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar