fredag 28 oktober 2011

9 dgr kvar: Vila och målsättning klar

En ruggigt vanlig dag.
Lite jobb, lite blodtrycksmätning på snusstudieförsökspersoner, lite träna andra, lite skriva, lite mata barn.
Kände mig så seg i benen att jag faktiskt tog vila och bytte ut löpningen till labbet mot långsamcykling.

Hur som helst har jag i alla fall slagit fast min målsättning för New York-maran till 2:52.
Det betyder att jag utgår från farten 4.05 min/km, vilket är 6.34 min/mile, och så får vi e hur länge det håller

Det var någon som antydde i en kommentar att New York skulle vara långsammare än Stockholm. Inte bra tänkte jag.
Men proffset Szalkai  sa (vidarebefordrat från testledar-Frida):
"Jag skulle nog säga att marorna rakt över är jämförbara. Kanske lite, lite lättare att stumna av betongen i NYCM; men...med starka ben så går dom att jämföra rakt av mot varandra!!"

Motionärs-Maria beskrev förhållandet (också vidarebefordrat från testledar-Frida):
"Publiken är helt outstanding i NY och lyfter verkligen fram alla! Det är så jäkla häftigt att springa och höra allt jubel så trots mina stumma lår efter Queensboro bridge (eller vad den heter) så lyckades jag få till riktigt snabba kilometrar när jag kom ut på Manhattan och hörde folkets jubel! En helt otrolig känsla och upplevelse!
Personligen så tycker jag att NY är tuffare än Sthlm trots att jag fick bättre tid i NY. Det är ett antal broar man ska över plus alla dessa långa slakmotor. Upplevelsemässigt så är NY helt outstanding! Det går knappt att jämföra dom båda! Att få springa en mara i NY är så enormt häftigt så jag får lite gåshud när jag bara tänker på det!"

Då så. Siktar alltså på personligt rekord. Just tiden 2:52 är intressant för att det oftast ger en placering bland de 500 första.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar