onsdag 26 oktober 2011

10 dgr kvar: Vad har jag sagt nu'rå?

För någon vecka sedan höll jag ett föredrag (fast egentligen två gånger) på Personal Trainer Convention på Bosön. Jag snackade om "Konditionsträning med intervallmetoden" (finns det någon annan metod?) eftersom HC Holmberg hade fått förhinder och behövde en stand-in.

Se vad glad jag ser ut när Fitness Magazine kom och ställde frågor.
Nu står det några rader på Fitness Magazines hemsida under rubriken "Optimera din löpträning".
Jag ser alltid glad ut och svarar så gott jag kan på journalisternas frågor, men hur bra blir det egentligen när man ska sammanfatta konditionstränings fysiologi på några rader på ett språk som vilken motionär som helst ska kunna förstå?


Dagens TV-tips: SVT:s Korrespondenterna granskar kaffeindustrin "Beska droppar". Slutsats: Satsa på kvalitet och var beredd på att betala för det. Precis som med allt annat alltså.

Träning då? Jo, jag fick ihop drygt 21 km uppdelat på tre transportlöpningar. Låg hela tiden och borrade med 60-80 timmar kvar enligt pulsklockan till förväntad full återhämtning. Oavsett hur bra beräkningen funkar så kan jag i alla fall meddela att det var segt i benen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar