fredag 17 februari 2012

Mastodontföreläsningsdag

Lite sliten i huvudet nu.
Har precis avslutat en mastodontföreläsningsningsdag. Började skrivjobba strax efter 4 i morse. Första föreläsningen startade 8:30 och sista föreläsningen avslutades 14:30. Sen följde laboration fram till 17. I tur och ordning avhandlades Hjärtutmattning; Respiration - begränsning för prestation; Metodologiska aspekter på syreupptagningsmätningar och konditionstester; Pulsbaserad träning; Indirekta tester av maximalt syreupptag.

Trots detta befinner jag mig vid förvånansvärt gott mod, men krashar väl i soffan så snart jag kommer hem.

En bild från förra årets Vikingaränn. Permats drar ledarkvartetten före Sonny och Matt X. Notera att jag inte riktigt har optimal... någonting över huvud taget. Foto: Peter Brunberg

Träning? Lite transportcykling fram och tillbaka till labbet. Snömodden ger ju lite extra träning. Dock otroligt taggad inför Vikingarännet på söndag. Inte för att jag har någon som helst anledning att tro att det ska gå bra. Men i alla fall.

1 kommentar:

  1. Ähh träning-schmäning...sätt skäret istället (dvs inte som på bilden) och låt någon annan dra!
    Lycka till imorgon.

    SvaraRadera