söndag 12 februari 2012

Dags att ta tag i skridskorna

Utan att överdriva kan man säga att försakat skridskoträningen. Även i år... Eller som snabbe Permats uttryckte det "Verkar som om denna säsong "också" blir en stor parantes för din del. Vore kul att se hur det skulle gå för dig skridskotränad."
Ja, ja, strunt i det nu. En vecka kvar till Vikingarännet. Dags att skärpa sig. Var ute på Ekolns is idag. Efter förutsättningarna gick det löjligt bra.

 

Körde på kvällen så det var tomt på slingan. Vacker vy över Skokloster, och hit tog det ca 28 min från Skarholmen. Hem från Krusenberg tog ca 16 min i sansat glidande. 
Att jag faktiskt stått på skidor en del i år har gjort att balansen sitter där den ska, och så har jag toppat med ett par lårstyrkepass på gymmet. Hinner inte köra hela pass men två övningar när jag har tränat nån innan kan jag ofta med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar