söndag 25 december 2011

God Jul & lästips

Julen är en tid för att sitta still och läsa. Eller nåt sånt...

Svensk Idrottsmedicin är föredömligt snabba med att lägga ut de nya numren av tidningen för allmän läsning.


Årets Nummer 4 är ett temanummer om multisportforskningen. Vi har knåpat ihop fem artiklar om olika aspekter på det vi kommit fram till hittills efter drygt 6 års arbete. Kanske kan vara nåt av intresse?

Eftersom jag fortfarande hostar som en tuberkulospatient så är träningen utbytt mot läsning. Det som hittills gjort överlägset mest intryck och givit inspiration inför 2012 är Svenska turistföreningens årsbok 2011. Den har undertiteln "Svenska leder - på äventyr i andras spår". Det är reportage från olika leder och friluftsturistande; cykla runt Siljan; paddla i Piteå skärgård; vandra Sörmlandsleden; med flera. Helt klart med skön känsla. Det måste bli fler turistexpeditioner i Sverige för mig nästa år.
Årsboken är främst till för turistföreningens medlemmar så den är lite svårare att få tag på, men ni får väl jobba lite. För er som är medlemmar är det ju bara att plocka fram boken och faktiskt läsa den.

 En annan oväntat positiv upplevelse är Naturkompaniets kund-/medlemstidning 365. Jag har väl fått de nummer som har kommit (första som kom ut tror jag kom i början av 2011 och hade den här framsidan), men jag har inte ens öppnar dem innan de gått till återvinningen. Tänkte väl att de var som vilken reklam som helst med bilder på alla "nyheter" i kollektionerna. Det visade sig att jag haft fel. Rejält fel. Tidningen är faktiskt klart värd att läsa med reportage, resetips och inspirerande fina bilder.
Nu får det räcka med lästips för idag. God tur till alla er som kan träna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar